ÖRDEKLERDE ÇİPUMA HASTALIĞINDAN KARBÜRATÖRDE JİKLE AYARINA KADAR HER KONUDA HUYSUZLANABİLME YETİ'SİNE SAHİP BİR ŞAHIS. ONEMLİ YANİ...

Perşembe, Haziran 15, 2006

Ticaretimiz tabi gelişmez ve Atatürk sömürüsü

Pizza Hut'ın bir hizmeti var...Paket servislerde gidip kendiniz alırsanız siparişinizden bir tane daha, eve isterseniz, siparişinizin bir ufağını ekleyerek gönderiyorlar.

Yalnız eve yapılan promosyon için şartları gazetelerin arasından çıkan Pizza Hut broşürünü vermeniz.

Biz o broşürleri hiç tutmuyor çöpe atıyoruz. Her seferinde de telefonda aynı muhabbet oluyor

-Promosyonunuz devam ediyor değil mi?
-Promosyon kuponunuz varsa evet efendim
-Yoksa vermeyecek misiniz?
-Bu seferlik verelim..

İşin komiği gelen pizzalarla birlikte her kutuya bir tane olmak üzere promosyon broşürü de koyuyorlar. Geçen siparişte komiklik boyutu kendini de aştı

-Promosyonunuz devam ediyor değil mi?
-Promosyon kuponunuz varsa evet efendim
-Şu anda bulamıyorum ama gelen kutunun üzerindeki kuponu arkadaşa geri veririm.
-O kuponu bu sipariş için kullanamazsınız efendim
-Niye kuponların üzerinde tarih veya seri numarası mı var?
(ki yok)
-Şey..yani....Peki efendim gönderiyorum

Yani sabah gazetenin içinden çıkan kuponu verebiliyorum ama pizzacı çocuğun sıcak sıcak getirdiği kuponu kullanamıyorum.

Acaba sıcak-soğuk testi mi yapıyorlar Pizza Hut'ta? "Hımm hala sıcak. Kupon fazla uzağa gitmiş olamaz..."

+Nike'tan ayakkabı aldık. 2 hafta sonra yanlardan dikişleri çıktı. Götürdük mağazaya, fabrikaya gönderdiler. 15 gün sonra telefonla ayakkabının akibetini sordum

-Kayıt numarası şu...Ayakkabımızla ilgili size fabrikadan geri dönüş oldu mu?
-Nasıl bir ayakkabı?
-Siyah, kenarında beyaz çizgiler vardı...
-Adı var mı modelin?
-Yok. Biz onu "ayakkabı" diye çağırıyorduk. Hata mı yapmışız? Tevekkeli değil, ne kadar çağırırsak çağıralım gelmiyordu...


+Geçenlerde bir arkadaşım haberdar etti.Kanaltürk'te Kerican Kamal diye bir vatandaşın yazısı çıkmış..Şimdi link verip reytingini artırmayayım. Hem huysuzlanıp hem de yardımcı olmak racona aykırı...

Ama ana fikir şu : "Biz gerçek Atatürkçüler acaba gerçekten kaç kişiyiz? Hadi Atatürkçüler bu yazıya yapılacak tıklama sayısı bizim sayımızı ortaya çıkartacak. Mümkün olduğunca çok dostunuzla paylaşın bu bilgiyi"

E yuh yani...

Kerimcan'ın yaptığı tam bir şark kurnazlığı ve Atatürk üzerinden rating alma çabası "Bu yazının okunma sayısı belki onlara en iyi yanıt olacaktır." satırlarında kendini belli etmiş.

Eminim binlerce insan birbirine bu yazıyı geçiyordur...Örneğin ben de kişinin adını bu sayede öğrenmiş oldum...

Yarın öbürgün de Erol Köse veya Ercan Saatçi "Ata'nın Sevdiği Şarkılar" diye bir albüm çıkartır ve ülkedeki Atatürk Sevgisinin ölçüsünü albüm satışlarına bağlar...

Biri Atatürk heykelcikleri yapar, "bunun satış sayısı, ülkemizi geriye götürmek isteyenlerin suratında tokat gibi patlayacaktır" diye satış çağrısı yapar.

Öteki, "Atatürk'ün giydiği ayakkabılar" diye üretim yapar, arkasından da "Atatürk sevgisi için bir ölçü olacaktır satış rakamları" der...

"Olmaz, olmaz" demeyin, olmaması için hiçbir sebep yok.

Büyüklerimiz anlatırdı, eski, işi bitmiş cambazlar antin kuntin hareketleri seyirciden alkış almayınca en son numara olarak göğüslerinden bir Türk bayrağı çıkartır sallarmış. Bunların yaptığının da bundan farkı yok.

Kardeşim sen yazını yaz, güzel birşeyse okuyan okusun, beğenen beğensin, arkadaşına iletmek isteyen iletsin..."Bunu bir parametreye bağladım" demenin ne anlamı, ne gereği var? Böyle ucuz sömürü olur mu yau?

Şimdilik bu kadar, son okuyan ışıkları kapatıp kapıyı çeksin, bir de dışarıdan yüklensin kapıya, bazen tam kapanmıyor. (Sıkı sıkı da kapatmayın, elimde kupon, Pizza Hut'çı çocuğu bekliyorum.)

Toplumsal ahlakın sopası hepimizin üzerinde olsun.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home