ÖRDEKLERDE ÇİPUMA HASTALIĞINDAN KARBÜRATÖRDE JİKLE AYARINA KADAR HER KONUDA HUYSUZLANABİLME YETİ'SİNE SAHİP BİR ŞAHIS. ONEMLİ YANİ...

Cuma, Mayıs 26, 2006

Birlik ve Beraberliğe olan ihtiyacımızı anlayamayan Ronaldinho

Billboard’larda gördüm. Trident Fresh Türkiye’de imiş..Oleeeyyy…(Niye sevindiysem)

Ronaldinho da bu sakızların (ciklet de diyebilirdim niye demedim bilmiyorum) reklamlarına çıkmaya başlamış…

Hiç mi bir Allah’ın kulu bu adamın suratına bakıp dişlerini görmedi ve dişlerin yamukluğu ile sakız çiğnemek arasındaki o bilim/efsane karışımı bilgi parçasına saygı göstermedi yahu?

Bu adamcağızın kazandığı milyonlarca dolara rağmen dişçi korkusu veya bedava getirmeye çalıştığı için muhtarla yeşil kart yüzünden kavga ettiği gibi şehir efsanelerini saymazsak futbolculuğu dışında en önemli fiziksel özelliği dişleridir.

Hani ilk demiryollarının yapılmaya başladığı zamanlar öndeki lokomotifin en önünden yollardaki engelleri süpürsün diye konulan…yok..ben tarif edemedim siz de gözünüzde canlandıramadınız..En iyisi resmini koyayım.

Hah işte bu lokomotifin önünde görülen şeye benzeyen, ki biz zamanında kazma diş olarak tarif ederdik, yeni nesil ne diyor bilmiyorum, zımbırtıdan Ronladinho’da oldukça bariz bir şekilde var.


Bana inanmıyorsanız, şu karikatürlere inanın

Bu durumda ne oluyor? Çocuk reklamı görüyor. “Anneeee, ben de Ronaldinho’lu sakız istiyorum” deyince annenin ilk gördüğü dişler oluyor. “Aman oğlum/kızım onları çiğneyen adamın halini görüyorsun. Dişlerin öyle mi olsun yani?”. “Yaa ne alakası var anne yaa?”, “Öyle deme oğlum/kızım. Çok çiğnenen sakızın dişleri yamulttuğu, pörtlettiği, eciş-bücüş yaptığı İsviçre’deki bilim adamlarının klinik deneylerde ispatladığı bir gerçek.” “İnanmıyorum anne bu konuyu da uluslararası platforma taşıdın ya…Pes yani pess”

Hadiii alın bakalım bir gereksiz gerginlik daha…Ronaldinho forma, ayakkabı, dondurma, şampuan, klavye, gitar, cep telefonu, jeton, Dardanel Ton, orkid..(ne var? İlhan Mansız’dan neyi eksik?), araba vb. reklama çıksın ama sakız reklamı, o güzelim dişleri ile ters düşen bir mesaj olmaz mı?

Bu aynı kel bir adamın kellik ilacı reklamına çıkmasına benzer. Adam kendi başına zaten kel…Kelliğini gayet güzel yardımsız ve cerrahi müdahale olmadan başarmış…Bir de ilaca ihtiyacı yok ki…Haydaaa…Örnek yanlış oldu ama siz anladınız zaten ne demek istediğimi.

+Bu ülkenin “birlik ve beraberliğe olan ihtiyacı” ne zaman bitecek? Bir de dikkat ederseniz bu söylem “ülkemizin birlik ve beraberliğe ihtiyacının en çok olduğu günler” süslemesi içinde dayatılıyor burnumuzun dibine

-Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olduğu bugünlerde çoraplarımı bulamıyorum Şükran.. -Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olduğu bugünlerde niye bana gitmiyoruz Tuğçe?
-Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olduğu bugünlerden hangisinde beni istemeye gelecekseniz Fikret?
-Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olduğu bugünlerde puan veya puanlara şiddetle ihtiyacımız var
-Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olduğu bugünlerde bir altılı kuponu yazalım mı?
-Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olduğu bugün sana kurufasulye yaptım Tarık. Gelirken turşu al. Yanında iyi gider.
-Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olduğu bugünlerde bize bir sakal çıkmayacak mı?

-İnanmıyorum sana olm. Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olan bugünlerde esprimi anlayıp gülmedin ve beni kızların arasında rezil ettin ya. İnanmıyorum sana yaa...

Yaa nedir? Ne zaman “yok kardeşim bugün birlik beraberlik içinde olmamıza gerek yok. Çıkın dolaşın, bireysel takılın. Yaya yaya gezin anasını satayım” diye anons yapılacak?

Veya gözünüzde canlandırın. Kapı çalınıyor :

-Birlik ve beraberliğe ihtiyacın var mı yenge?
-Yok kardeşim. Sağol.
-Peki abla. İhtiyacın olursa ben yokuşun başındayım.
-Peki kardeşim.

Şimdilik bu kadar, son okuyan ışıkları kapatıp kapıyı çeksin, bir de dışarıdan yüklensin kapıya, bazen tam kapanmıyor. (Aradabir "Açın kapıyı..Birlik ve beraberliğe ihtiyacımız var. Özellikle de bugünlerde" diye kapıyı zorlayanlar olabilir. Açmayın onlara kapı ve mapı)

Toplumsal ahlakın sopası hepimizin üzerinde olsun.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home