ÖRDEKLERDE ÇİPUMA HASTALIĞINDAN KARBÜRATÖRDE JİKLE AYARINA KADAR HER KONUDA HUYSUZLANABİLME YETİ'SİNE SAHİP BİR ŞAHIS. ONEMLİ YANİ...

Pazartesi, Haziran 26, 2006

www.yemeksepeti.com

Ben söylemiştim “Huysuzluk yapmak insana kazandırır” diye. Yeter ki yerinde ve kararında yapın. Ölçüyü kaçırmadan.

Buyurun işte, geçen sayıdaki (buraya geçen sayının linki konacak, unutma) “Pizza Hut, kupon olmadan bana promosyon pizzamı vermiyor” diye çemkiren yazımdan sonra bir arkadaştan “e be güzelim, siparişini telefondan değil de www.yemeksepeti.com dan versen hem böyle kupon tarzı papirüs türevlerine muhtaç olmazsın hem de sipariş ettiğin pizzanın yanında bir ufağını değil aynı boyunu da indiragandileyebilirsin” tavsiyesi geldi.

“Budur” dedim.

İlk fırsatta girdim, üye oldum, verdim siparişimi. (Şimdi sitenin reklamını yapmış gibi olmayayım da arkadaşlar “Nedir? Hıncal Uluç’laşmaya başladın. Yakında Hülya Avşar konserini Hillside Su’yu filan da yazarsın sen” huysuzlanması yapmasınlar.) Ama gerçekten de üye işyeri listesi bir hayli kabarık. Müşteri ilişkileri kavramında daha güzeli ise daha sonra yaşandı.

İlk siparişin telefonla teyidi alınması gerekiyormuş. 2 dakika sonra aradılar. “Siz gerçekten HOY musunuz? Sipariş talebiniz doğru mu?”, “Doğru...”

Tam telefonu kapatırken huysuzluk genlerim gene piyasaya çıktı.“Yalnız” dedim “Pizza Hut’a doğrudan sipariş verdiğimde 30 dakikada getiriyorlar, sizin sitede ‘40-45 dakika’ deniyor. Bu fark nereden kaynaklanıyor?”

Üye işyerinin yoğunluğuna göre süre azalabiliyor ama isterseniz ben Pizza Hut’ı arar, yoğunluklarını sorar ve süre hakkında en son bilgiyi size haber veririm” dedi. Çok sevineceğimi söyledim. Kapattık.

O arada kayınbirader aradı. Onunla laflarken bir baktım cep telefonu çalıyor (sabit telefonu meşgul gören Yemek Sepeti yetkilisi cepten arıyor. Ne güzel. “O da telefonu meşgul etmeseydi kardeşim” türü bir çiğlik göstermiyor)

İyi akşamlar, beyfendi. Pizza Hut’ı aradım. Yoğunlarmış ancak rica ettim sizin siparişi ön sıraya alacaklar ve en geç yarım saat içinde pizzanız gelmiş olacak

Vaaay..İşte bu...

Türkiye’de müşteriye kral/kraliçe muamelesi yapan şirketler hala var. Google'da araştırdım :Sağ taraftaki arkadaşlardan biri yemeksepeti'nin genel müdürü, öteki ise bilgi işlem müdürü imiş. İkisi de güzel iş çıkartmışlar. Tebrik ediyorum. Kalite anlayışlarının devamını diliyorum.

Şimdi "biri THY'nin başına geçsin, öteki de TCMB'nin" diyerek hem siyasal mesaj vermek hem de günceli takip ettiğimi göstermenin tam yeri, tam zamanı idi ama yapmayayım.

Bu yazıya artık başka huysuzluk maddesi sıkıştırmayayım. Güzel bir olay, güzel bir son ve güzel 2 adet büyük boy çiftlik evi ile kapansın.

Şimdilik bu kadar, son okuyan ışıkları kapatıp kapıyı çeksin, bir de dışarıdan yüklensin kapıya, bazen tam kapanmıyor. (Ama tabi gelen kişi bana kral muamelesi yapacaksa ona kapımız sonuna kadar açık)

Toplumsal ahlakın sopası hepimizin üzerinde olsun.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home